Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.09.2010 02:33 - За Ромите/Циганите или как ни пуснаха по пързалката
Автор: rebellious Категория: Политика   
Прочетен: 972 Коментари: 0 Гласове:
2



Чета новините от миналата седмица относно връщането на "Български и Румънски Роми от Франция", и направо побеснявам.За протокола, аз съм Българка, която живее в чужбина.
Или медиите в цяла Европа служат на интересите на разни организации за защита на малцинствата, или някой се опитва да манипулира всички нас.
Защо всички те си позволяват да изместват фокуса на проблема и само аз ли виждам това по този начин?
Да, има директива за свободното движение на хора в ЕС. Но също така има закони във всяка една от държавите съставляващи ЕС. Всяка държава има не само правото, но и задължението да следи и да налага спазването на законите си не само за да гарантира сигурността на своите граждани, но и защото законите са определящи за всяка държава. Няма държава ако няма закони.
Дали тези хора са цигани, арменци или някакви други в случая е без значение.Както е без значение дали са християни, мюсюлмани, будисти или харе кришна, дали са гей или хетеросексуални.
Всички тези определения, самоопределения и начини на усещане на собственото си Аз, са част от личния живот на човека и в случая нямат място във възникналият проблем, който е социален, междудържавен и по тази причина публичен.
Когато проблемът се отнася до спазването на законите и норми на поведение в обществото, още повече когато това общество има претенцията да се нарича демократично и уважаващо основните права на гражданите като религиозни вярвания, сексуална ориентация и етническа принадлежност, не би трябвало да си позволява да смесва тези две плоскости.
Проблемът е в това, че едни ГРАЖДАНИ употребяват ПРАВАТА си, установени във въпросната директива на ЕС, но не считат за необходимо да спазват ЗАДЪЛЖЕНИЯТА си. Всеки закон е двупосочен: той дава на гражданите права срещу задължения и само така, при спазване на този договор между държавата и гражданите може да се гарантира съществуването и на двете учасващи страни.

След като някой решава че много иска да отиде в чужбина за да живее и работи там, освен да се поинтересува дали и къде може да отиде, е ДЛЪЖЕН не само да се ИНФОРМИРА какви са законите и изискванията към него в държавата в която отива, но и да ги СПАЗВА. Гражданите на една държава които живеят в нея, без значение дали са нейни поданици или не, които живеят, работят и плащат данъци, не са длъжни да поемат и да търпят негативите произтичащи от невежеството и наглостта на онези, които считат че имат единствено права, но не и задължения. В случая е задължение на държавата като институция да осъществи прилагането на собствените си закони за да гарантира презумпцията за равенство пред закона.


Според мен от Франция са изгонени Български и Румънски граждани, които са нарушили законите на тази държава и подлежат на съответното наказание.Още повече, както се разбра, те не са изгонени, а са помолени доброволно да напуснат страната и освен това са им били предоставени хотел в който да отседнат, безплатно пътуване до родината си със самолет, както и определена сума пари.
Чудя се защо на мен никой не ми дава такива екстри? Вие получихте ли? А когато по една или друга причина се прибрахте в България, посрещнаха ли Ви на летището новинарските екипи? Станахте ли медийна звезда? И моят отговор е не.Но нека си ги харчат със здраве хората, както се казва "кой за каквото е учил" . Но и дали това е било правилно е съвсем друга тема.
Това е прилагане на закона на държавата.
Проблемът се отнася до погазването на установеният ред, а не до етническата принадлежност на въпросните граждани.
Нека държавите които оплюха Франция се замислят дали те биха допуснали това да се случи в техните държави. И ако стигнат до извода че техните закони не означават нищо и те не биха имали нещо против същите тези хора да живеят в тяхната държава при същите условия, то тогава нека ги поканят.
А относно всички правозащитни организации искам да кажа, че в случая те упражняват дискриминация от най-висша степен по отношение на всички граждани на ЕС които спазват законите, ходят на работа, имат си адресна регистрация, осигурени са и плащат данъци.
Аз се чувствам дискриминирана, а Вие?
Значи не само че трябва да ходя на работа и да плащам осигуровки и данъци, а да плащам и за хора които не са нищо повече от паразите. (опаааа май щте ми поискат оставката за това определение) Защо никоя правозащитна организация не се интересува от моите права и Вашите права? Защото им е по изгодно да упражняват дискриминация по отношение на нас отколкото да си свършат работата.Вместо да раздухват несъществуващи проблеми, защото досега не се е чуло нищо от тях когато по същия начин са били връщани по същите причини граждани които не са цигани, нека следят какво се прави по отношение на реалните проблеми на тези малцинствени групи. Нека спрат да сочат с пръст всеки път когато на някое семеиство цигани им спрат помощите защото децата им не посещават училище. Това се случва и на семейства които не се самоопределят като цигани. Нека отидат в гетата и да си свършат работата - да защитават интересите на тези малцинства. А в момента основен техен интерес е образованието.
Докато тези хора не се образоват, те нито ще могат да работят, нито да се информират за задълженията си, нито могат изобщо да бъдат полезни на обществото.Правата на тези хора трябва да се защитават с действия, а не с изместване на фокуса от това което се случва в действителност.
Аз живея в чужбина от три години и мога да спазвам законите на държавата.Не само мога, но и го правя. Аз не съм супер герой от комиксите. Аз не съм най-великата на света. Но го правя. И щом аз мога, време е и останалите да започнат да го могат.На мен ми писна да ме пускат по пързалката! И ми се ще когато си пусна новините да съм информирана, а не заливана с нискобюджетни опити за журналистика.




Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: rebellious
Категория: Новини
Прочетен: 11954
Постинги: 2
Коментари: 3
Гласове: 5
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031